SEO
SEO je oficiální označení pro systém neustálé optimalizace webového vyhledávače (google, seznam, centrum). Jinými slovy řečeno se jedná o využití pojmových kategorií pro zviditelnění a usnadnění přístupu na stránky a informace, které potřebujete najít. SEO již využívá i spousta internetových portálů k tomu aby se na internetu zviditelnila a tím se dostala na jedny z prvních pozic ve výpisu vyhledávání a tím přilákala co nejvíce čtenářů nebo potencionálních zákazníků.
Pokud se váš portál zabývá ekonomikou, měli by vaše stránky obsahovat určitě množství klíčových slov, podle kterých budete snadno nalezeni řadami čtenářů.
K dobrému vyhledávání slouží i PR články na vašich stránkách. Neboli úvodní články, které představují váš portál a váš záměr a obsahují klíčová slova díky kterým vás vyhledávač „vyplivne“ mezi prvními odkazy tzn. Pozici.
Pozice jsou dobré pro pocit. „Jsem první!“ Je to príma pocit, být první. Dobře se to taky prodává. Přijde prodejce za klientem a řekne mu: „nechte si od nás dělat SEO, budete první“. Nebo: „budete na první stránce“. A klient solí, protože je to dobrý pocit. Že z toho ale nic víc než ten pocit nemá, je věc jiná. Existuje na to kritérium: přináší pozice kvalitní návštěvnost? Pokud ano, je pozice dobrá. Přináší hodně kvalitní návštěvnosti? Pak se i vyplatí do ní investovat (ať už peníze nebo úsilí).
Ano, do SEO se vyplatí investovat, pokud je naším opravdovým cílem zvýšit návštěvnost webových stránek a tím se dostat k vyššímu zviditelnění popřípadě vyšším ziskům (ale jen v případě, že na svých stránkách prodáváme zboží nebo služby). Ovšem jedná se i o kvalitní obsah Vašich stránek. Je sice hezké, že díky SEO Vaše stránky navštíví 1.000 uživatelů denně, ale pokud si u vás nic nekoupí nebo pokud se na stránce nezdrží po delší dobu, je asi někde chyba. Nemyslíte? Proto, pokud je vaším záměrem kvalitní návštěvnost, potom je systém SEO právě pro vás jako šitý na míru.