Archive for Srpen 2023
Články ze světa AI, BI a chatbotů
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za druhé čtvrtletí roku 2023 z oblasti AI, BI a chatbotů.
Je BI i pro malé a střední podniky?
Většina malých a středních podniků nezavedla business intelligence (BI) vůbec nebo jen do omezené míry. Uvádějí pro to různé důvody, jako je nedostatek odpovídající škálovatelné technologické infrastruktury nebo kvalifikovaných lidských zdrojů. S investicí do BI váhají také kvůli tomu, že mají rozpočtová a provozní omezení. BI může malým a středním podnikům pomoci různými způsoby. Při zkoumání trendů na trhu mohou manažeři a analytici využívat data shromážděná z různých zdrojů k identifikaci nově vznikající nebo zanikající poptávky po určitých produktech a měnících se vzorců chování spotřebitelů. Při sledování výkonnosti firmy BI pomůže stanovit si cíle, zmapovat možné taktiky a to jak jich dosáhnout, pochopit, jak si podnik vede ve vztahu k těmto cílům a jaké změny je potřeba udělat, aby podnik udržel správný kurz. Při porovnání dat s konkurencí je velkou pomocí konkurenční analýza, která pomáhá sledovat strategie a výkon konkurence v oblasti brandingu, marketingu, výroby nebo akciového trhu za určité období a porovnávat je s podnikovými strategiemi. Při zvýšení ziskových marží pomáhá BI nástroj nalézt a odstranit nedostatky v různých oblastech činnosti podniku. Pomocí správné analýzy BI lze získat cenné informace o zákaznících, jako je demografické složení, nákupní zvyklosti nebo preferované komunikační kanály. BI pomáhá pochopit cestu zákazníka od první interakce se značkou až po konverzi. Důležité poznatky může BI přinést i v oblasti řízení lidských zdrojů a sledovat výkon jednotlivce i celého týmu. Pomocí BI lze také detailně sledovat marketingové kampaně, analyzovat jejich úspěšnost a upravovat je podle ukazatelů výkonnosti. Díky lepší integraci a analýze dat mohou malé a střední podniky interně sdílet znalosti, udržovat konkurenceschopnost a podporovat inovace.
Jak využít ChatGPT a GPT3 v podnikovém prostředí?
ChatGPT se v současné době nejčastěji využívá jako předem kompletně připravené řešení s textovým rozhraním webového chatu. K dispozici jsou i rozhraní API pro různé služby. Jak se liší ChatGPT od GPT-3? Generative Pre-trained Transformer jsou jazykové modely strojového učení, vytrénované výzkumnými laboratořemi společnosti OpenAI. Rozdíl mezi oběma modely je jejich velikost a kapacita, ChatGPT má kapacitu kolem 117 milionů parametrů, GPT-3 má kapacitu 175 miliard parametrů. ChatGPT je speciálně navržený pro využití jako chatbot, GPT-3 je obecnější a lze ho použít pro širokou škálu úkolů. ChatGPT nelze přizpůsobit, protože jazykový model, na kterém je založen, není přístupný. ChatGPT také není připojený k internetu. Jak se dají tyto modely využít? Nejjednodušším způsobem využití ChatGPT je komunikace stylem otázek a odpovědí. Také umí vytvořit psaný obsah nebo rozšíří již napsaný obsah. Může vytvořit i marketingové texty, eseje, příručky, pokyny, školící materiály nebo příspěvky na sociální sítě. ChatGPT i GPT-3 mohou vylepšit používané zákaznické chatboty. Prodej a marketing může modely využít pro potencionální zákazníky na webu nebo prostřednictvím chatbota. Chatboty lze také využít jako osobního asistenta. Oba modely lze využít pro generování softwarového kódu nebo překladů.
Jak pokračuje vývoj metaverza?
U metaverza se předpokládá, že potencionálně dokáže plnohodnotně v budoucnosti nahradit internet. Zatím mu v tom ale brání nízká interoperabilita technologií a nesoulad s požadavky fyzického světa. Internet lze konzumovat na jakémkoliv zařízení a má v podstatě jednotný standard, to metaverzum nemá. Základní technologickou sadu metaverza lze rozdělit do čtyř stavebních bloků. Jde o obsah, platformy, infrastrukturu a hardware a o autority. Vždy jde o určitou technologickou vrstvu. Všechny technologické bloky musejí společně poskytnout uživatelům dostatečně kvalitní a atraktivní zkušenost. Velké technologické společnosti i investiční fondy a start-upy nepodceňují potenciál metaverza a investují do něj. Je to tak, protože technologie potřebné pro vznik a provoz virtuálních světů už existují, dospívají a zlepšují se. Globální demografický vývoj naznačuje, že mnozí obyvatelé planety alternativní světy uvítají. Navíc obchod a marketing se stále více digitalizuje a virtualizace je jejich dalším krokem. Virtuální světy navíc již nyní zkoumají a testují různí poskytovatelé služeb. Hlavním motivem současného využití metaverza je sociální kontakt a interakce. Také zde hraje roli faktor zvědavosti. Mnoho společností se domnívá, že jim metaverzum přinese trvalou konkurenční výhodu. Lídři ve firmách by se proto měli zaměřit na strategie využití a obsazení virtuálních světů. Zároveň ale také musí počítat s problémy jako je bezpečnost, ochrana osobních údajů nebo etika.
Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.
Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Jak na online marketing
V současné době se stává online marketing jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů a stává se tak nedílnou součástí marketingového mixu každé firmy.
Do online marketingu můžeme řadit řadu různých marketingových aktivit. Určitě sem patří SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se takové úpravy webových stránek, které zlepší jejich umístění ve výsledcích vyhledávání.
Jedním z oblíbených a účinných marketingových nástrojů je PPC marketing. Jedná se o zveřejňování reklamy ve vyhledávačích či na sociálních platformách, přičemž zadavateli reklamy jsou účtovány poplatky až když zájemce klikne na uvedenou reklamu.
Obsahový marketing se zaměřuje zejména na komunikaci se zákazníky formou tvorby a prezentace hodnotného obsahu. Cílem je udržení konkrétních zákazníků. Jedná se o jakékoli informační formáty šířené online. Mohou to být například blogy, videa příspěvky na sociálních sítích podcasty apod.
Marketing sociálních médiích slouží k propagaci firmy a produktu a spojení se zákazníky. Prostřednictvím sociálních médií jsou potenciální zákazníci upozorňováni na novinky a obsah.
Jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů vzhledem k vynaloženým nákladům je e-mail marketing. Prostřednictvím e-mail marketingu lze rychle, cíleně a levně oslovit širokou síť zákazníků a zároveň využít dostupné demografické údaje.
Mezi prvky online marketingu můžeme zařadit také affiliate marketing i reputační marketing.
Využívání online marketingu v celkové marketingové strategii je určitě velice výhodné. Pro firmy, které nemají vlastní marketingové oddělení bývá však velice složité sledovat aktuální marketingové možnosti a efektivně využívat dostupné nástroje. Zejména menším firmám se tak vyplatí využívat služeb odborných marketingových firem. Mezi renomované marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
https://www.aneri.cz/sluzby/ppc-kampane-remarketing/
Porovnání tepelných izolací
Při zateplování domů se nejčastěji používá bílý fasádní polystyren, šedý fasádní polystyren či minerální fasádní izolace. Který z materiálů je nejvýhodnější?
Uvedené izolanty fungují zejména na principu uzavřeného vzduchu ve struktuře izolantu. Uzavřený vzduch tak působí jako hlavní izolant. Základem je zamezení vedení a proudění vzduchu. Pouze šedý polystyren využívá ke zvýšení izolačních vlastností reflexi, která omezuje sálavé teplo. Šedý polystyren obsahuje grafit, který díky reflexi zlepšuje izolační vlastnosti polystyrenu.
Každý z uvedených izolantů má své přednosti a negativa. K základním vlastnostem, které je při výběru izolace nutné posuzovat, patří tepelná vodivost, zvuková izolace, hořlavost, nasákavost odolnost proti UV záření a hmotnost. Při výběru izolace hraje také důležitou roli obtížnost a rychlost instalace izolace a v neposlední řadě cena, kterou jsme ochotni do zateplení investovat.
Žádná izolace není univerzální a je nutné posuzovat, kde bude izolant použit. Vždy však platí, že musí být dodržovány technologie a postupy dané výrobcem a musí být zamezeno tepelným mostům a mezerám mezi jednotlivými díly izolantu.
Jaká izolace je nejvhodnější pro konkrétní budovu poradí zkušení pracovní společnosti Stav Agency z Liberce. V případě zájmu tito pracovníci zpracují projekt, cenovou kalkulaci, zajistí realizaci a pomohou se získáním dostupných dotací.
https://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-budov/
https://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-panelovych-domu/
https://www.stav-agency.cz/2023/08/14/porovnani-tepelnych-izolaci/
Aktivní mušlové chrániče sluchu s funkcí Bluetooth
Mušlové chrániče sluchu uvex aXess one dokonale chrání sluch před nebezpečným hlukem a zároveň umožňují vnímat uživateli okolní zvuky či telefonovat bez sundání těchto sluchátek.
Zaměstnavatelé i zaměstnanci si jsou vědomi, že každé poškození sluchu je nevratné. Prevencí před poškozením sluchu nadměrným hlukem jsou zejména kvalitní chrániče sluchu.
Ochrana sluchu uvex aXess one jsou aktivní mušlové chrániče sluchu s funkcí Bluetooth a RAL (Real-Active-Listening). Tyto mušlové chrániče sluchu umožňují uživateli vnímání okolních zvuků i při kvalitní ochraně sluchu. Tím je zajištěna komunikace s okolím a možnost vnímat varovné signály. Hlasitost okolního hluku lze individuálně nastavit pomocí integrovaného omezovače hladiny zvuku, který chrání sluch před impulsním hlukem.
K chráničům sluchu uvex aXess one lze připojit radiostanici i telefon prostřednictvím Bluetooth 5.0. Duální připojení umožňuje současné připojení 2 zařízení. Veškerá komunikace s okolím je tak zajištěna bez přerušení práce. Ovládání je snadné a rychlé pomocí kláves na mušlových chráničích sluchu.
Pokud pracovník nemusí chrániče sluchu používat, lze je pomocí skládacího náhlavního pásku jednoduše složit do našeho vaku na chrániče sluchu s poutky a připnout na opasek.
Díky optimální geometrii mušlí pro obepnutí vnějšího ucha bez otlaků a polstrovanému textilnímu náhlavnímu oblouku mušlových chráničů sluchu uvex aXess one je zajištěno maximální pohodlí pro uživatele při poskytnutí kvalitní ochrany sluchu.
Dodavatelem chráničů sluchu i ostatních osobních ochranný pracovních pomůcek značky uvex na český trh je společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.
https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochrana-sluchu/?f=11681
https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochrana-sluchu/8154/uvex-axess-one/
https://www.uvex-safety.cz/cs/media/clanky/aktivni-muslove-chranice-sluchu-s-funkci-bluetooth/