Archive for Listopad 2022
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za třetí čtvrtletí roku 2022 z oblasti CRM, DMS a ERP.
Pět překážek úspěšné implementace CRM
Prvním rizikovým faktorem pro implementaci CRM je nedostatek jasných cílů. K úspěšné implementaci CRM jsou potřeba jasné a měřitelné cíle, které lze snadno sledovat, analyzovat a vyhodnocovat. Druhým rizikovým faktorem je absence vedoucího projektu. Chybějící, neaktivní nebo neadekvátní CRM manažer vede k selhání implementačního procesu CRM. Třetím rizikovým faktorem je žádná nebo slabá CRM strategie. CRM strategie by měla vytvářet výsledky orientované na zákazníka, které odpovídají a podporují obchodní strategii společnosti. Čtvrtým rizikovým faktorem je vnímání CRM jako softwaru. CRM je strategie zaměřená na rozvoj vztahů se zákazníky. A tato strategie je podpořena technologií. Software CRM může být implementován bez doprovodné strategie, ale to, co se obvykle stane je, že výsledky sklouznou od strategických cílů k taktickým cílům a k vylepšení vztahu se zákazníky nedojde. Firma se pak vrátí v takovém případě k CDM neboli Customer Data Managementu. Pátým faktorem je nevhodný dodavatel CRM řešení. Je nutné najít dodavatele jehož nabídka podpory nejlépe vyhovuje potřebám dané společnosti. Výběru nevhodného řešení se lze vyhnout tím, že před investováním do nového poskytovatele firma identifikuje svoje potřeby a vždy je potřeba si software před zavedením vyzkoušet.
Optimalizace výroby pomocí tandemu MES a ERP
MES je primárně určen společnostem, které svůj podnikový informační systém již mají a chtějí získat kompletní přehled o reálném stavu výroby. Jaké jsou tedy možnosti tandemu ERP a MES napříč výrobním spektrem? Šíři pohledu na vlastní produkci a její kontext včetně vyhodnocení dopadu na společnost jednoznačně ovlivňuje komplexnost podnikového systému. Primárně jde o rozsah jeho funkčností, MES lze totiž obvykle napojit na takřka všechny firemní agendy. Ideální spolupráce mezi komplexním ERP a MES začíná evidencí zákaznické objednávky v kmenovém systému, následuje tvorba kusovníků a určení konkrétních postupů. V této návaznosti vzniká výrobní zakázka a dokumentace, ERP dále naplánuje průběh produkce. Nyní veškeré informace přebírá MES, který je zobrazuje přímo na displejích výrobních terminálů. Společně s informacemi získanými na pozadí se data odesílají do ERP, kde jsou dána do souvislosti s ostatními administrativními údaji. Firma tak získává přehledy k různým oblastem v nejširším možném kontextu. Ucelený souhrn informací lze v praxi využít třeba k optimalizaci výrobních procesů. Takovýto dosah je možný pouze za předpokladu, že kmenové ERP je komplexní a disponuje propracovanou organizační strukturou a obchodními, ekonomickými, výrobními, skladovými i servisními moduly. Nejideálnější situace je, pokud dodavatel nabízí svůj MES integrovaný přímo ve vlastním ERP systému.
Jak využít CRM systém?
CRM je používáno pro zlepšení vztahů mezi společností a zákazníky a jeho součástí je správa kontaktů a shromažďování důležitých informací o klientech. Prodejní týmy mohou pomocí CRM lépe porozumět zákazníkům, identifikovat, co funguje a co ne, nebo systém používat ke sledování výkonu týmu. Marketingový tým může zase CRM využívat k předpovědi prodejních trendů a zájmů, což jim může pomoci v cílení a volbě prodejních kanálů. V CRM systémech může sledovat konverze také zákaznický servis, a poskytovat tak podporu, kdy je potřeba, a zlepšovat tak vztahy ke značce. Také je možné díky CRM sledovat dodavatelský řetězec, a lépe tak řídit vztahy s dodavateli nebo zaznamenávat data o zaměstnancích a jejich náboru z hlediska HR. Rozmach sociálních sítí se projevuje také v této oblasti, a to zařazením platforem do CRM systémů. Od CRM nástrojů je také požadováno, aby byly mobilní a mohl se k nim kdokoliv odkudkoliv připojit. Je tedy nutné, aby fungovaly stejně dobře na různých platformách, operačních systémech i zařízeních, a navíc online i offline. K dalším trendům patří technologie spojené s umělou inteligencí. Ta může v rámci CRM systémů například pomoci s prediktivní analýzou, upozornit uživatele na některá užitečná data nebo pomoci se segmentací zákazníků. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spouští dotační program Digitální transformace podniků, jehož cílem je právě zvýšení úrovně digitalizace v českých firmách, která povede ke zlepšení vnitropodnikových firemních procesů. Pro podnikatele je v rámci dotačního programu vyčleněno 2,1 miliardy korun.
Články a rešerše CRM, DMS a ERP najdete ZDE.
Katalog ERP systémů lze nalézt ZDE
Kontakty:
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Internetová reklama je výhodná
Bez nadsázky lze říci, že reklama na internetu je v současnosti nejvýhodnějším způsobem propagace firmy a nabízeného zboží či služeb. Reklama na internetu je relativně levná a při správném nastavení je velice úspěšná.
Internetová reklama má velký dosah a velkou výhodou je možnost přesného zacílení na potenciální zákazníky. Reklamu lze směřovat na konkrétní část trhu například dle zájmu, dle bydliště, věku a také podle produktů, které uživatel internetu vyhledává.
Pro mnohé je největší výhodou internetové reklamy nízká cena v porovnání s ostatními formami reklamy. Internetová reklama má ale další neocenitelné výhody. Jednou z nich je možnost okamžité reakce, kdy lze kampaň upravit či zastavit. Internetová reklama na rozdíl od mnohých reklamních médií nabízí podrobnou analýzu reakcí potenciálních zákazníků. Navíc lze zjišťovat detailnější informace, co zákazníci na internetu hledali a z jakých stránek na naši reklamu přišli.
Internetová reklama může být grafická, textová nebo ve formě video reklamy. Reklamu lze umístit ve vyhledávačích a na informačních a odborných serverech. Samostatnou kapitolou je reklama na sociálních sítích. Formáty reklamy a její umístění lze různě prolínat a dle potřeby operativně upravovat.
Pro člověka, který se nezabývá tvorbou reklamních kampaní, může být složité a nepřehledné, kdy, kam a jakou formou reklamu na internetu umístit. Určitě se vyplatí kontaktovat odborníky a nechat si zrealizovat reklamní kampaň na míru. Kontaktovat můžete pracovníky naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce.
https://www.aneri.cz/sluzby/ppc-kampane-remarketing/
https://www.aneri.cz/sluzby/firemni-poradna/
https://www.aneri.cz/2022/11/14/internetova-reklama-je-vyhodna/
Kontrola domu termokamerou
Kvalitní termokamera vytvářející ostré a detailní infračervené snímky pomáhá při analýze pláště budov. Termografická měření úniku tepla odhalí špatně tepelně izolovaná místa i tepelné mosty.
Termokamera je ideální pro měření a dokumentaci energetických ztrát nejen u obvodového zdiva domu, ale i u oken, dveří, žaluzií a různých výklenků. Termografické měření lze využít i na kontrolu úniků tepla střešní konstrukcí.
Snímek lze pořídit pro celou budovu nebo je možné zaměřit se na detailní oblasti. Více snímků pořízených z malé vzdálenosti lze spojit do jednoho, a tak přehledně rozpoznat nerovnoměrnosti teploty na velké ploše budovy. Detailním snímkováním lze dobře odhalit tepelné mosty a místa, kde dochází ke kondenzaci par ve zdivu a ke vzniku nebezpečných plísní.
Každý, kdo chce snížit náklady za vytápění a zlepšit komfort bydlení, by měl nejprve pomocí infrakamery odhalit místa s největšími úniky tepla a na základě tohoto snímkování přijmout nejvhodnější opatření a způsoby zateplení.
Měření se provádí v období, kdy je velký rozdíl teplot v exteriéru a v interiéru. Nadcházející zimní období tak bude ideálním časem, kdy monitoring úniků tepla kvalitní termokamerou provádět.
V případě zájmu o odhalení míst s největšími úniky tepla u vašeho domu kontaktujte společnost Stav Agency s.r.o. z Liberce. Odborně proškolení pracovníci uvedené společnosti provedou snímkování domu a doporučí nejvhodnější způsob, jak místa s velkým únikem tepla opravit.
https://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-budov/
https://www.stav-agency.cz/stavebni-cinnost/vystavba-rodinnych-domu/
https://www.stav-agency.cz/2022/11/14/kontrola-domu-termokamerou/
Chraňte své ruce kvalitními rukavicemi
Ruce jsou části těla, které mají během práce neustálý a přímý kontakt s různými předměty a materiály. Účinná ochrana rukou nastává dosažením dokonalé rovnováhy mezi spolehlivou ochranou a pohodlným nošením – pouze správně vybrané ochranné rukavice, které zaměstnanec opravdu užívá, maximálně chrání.
Požadavky na pracovní rukavice vhodné pro konkrétní účel se značně liší podle toho, zda zaměstnanci vykonávají jemnou, přesnou práci nebo obsluhují těžké stroje, zda pracují v suchém prostředí nebo ve vlhkém prostředí či prostředí s výskytem oleje, nebo zda přicházejí do styku s chemikáliemi nebo jsou spíše vystaveni mechanickým rizikům. Společnost uvex vyrábí různé druhy pracovních ochranných rukavic, které chrání před různými riziky. Specializované odborné centrum uvex safety gloves, které má na starosti pracovní rukavice od společnosti uvex, provozuje největší výrobu ochranných rukavic v Evropě a velkou část své celosvětové nabídky ochranných rukavic vyrábí přímo v Německu.
Nejdůležitější je výběr správných rukavic, které maximálně ochrání pracovníka při konkrétní pracovní činnosti. S výběrem rukavic pomohou odborně proškolení pracovníci společnosti uvex.
Kompletní sortiment ochranných pracovních rukavic značky uvex a veškerých OOPP značky uvex na český trh dodává společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.
https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochranne-rukavice/?f=3160
https://www.uvex-safety.com/en/product-group/uvex-cut-protection/