Přihlášení / Registrace
Rubriky
Archiv

Archive for Únor 2022

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů ze čtvrtého čtvrtletí roku 2021 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Jak se mění business intelligence?

Jaké trendy budou BI ovlivňovat v následujících letech? Prvním trendem je AI a ML. BI vylepšená o AI má potenciál změnit průměrného firemního uživatele v řadového datového vědce. Druhým trendem je přijetí cloudu. Výhody cloudového řešení BI zahrnují přístupnost pro vzdálené uživatele, škálovatelnost, pružnost a rychlost nasazení. Třetím trendem je pokrok zpracování přirozeného jazyka. To umožňuje firmám rozšířit využití BI do dalších procesů svého fungování a využívat nástroje hlubším způsobem. Čtvrtým trendem je to, že BI se stává součástí ERP a CRM systémů. Výhoda spočívá v tom, že se BI vyvíjí z odděleného nepropojeného procesu do podoby integrální součásti firemních pracovních toků. Pátým trendem jsou nové způsoby prezentace informací prostřednictvím vyprávění. Pomocí designu informací se snaží dodavatelé BI zjednodušit své prezentace způsobem, který uživatele provede konkrétním problémem či situací, a kromě prezentace základních dat také nabízí doporučení co dělat. Šestým trendem je BI pro provozní účely. Provozní BI používá data z různých zdrojů včetně chování spotřebitelů a narušení dodavatelského řetězce a nashromážděná data následně analyzuje. Takový systém pak dokáže nabízet doporučení pro rychlá rozhodnutí. Sedmým trendem je to, že úspěšné řešení BI i nadále vyžaduje přípravné práce.

Jakou roli hrají chatboti v zákaznickém servisu?

Díky zpracování přirozeného jazyka (NLP) se chatboti stávají zdatnými v porozumění požadavkům uživatelů vysloveným v běžném, konverzačním jazyce. Rostoucí popularita chatbotů s umělou inteligencí a zpracováním řeči je v mnoha ohledech pouze předzvěstí nadcházejícího rozšíření hlasových botů v oblasti zákaznických služeb. Obě tato technologie chtějí zapojit zákazníky do dynamických a vysoce personalizovaných konverzací kolem získávání odpovědí na jejich otázky. Chatbot komunikuje prostřednictvím zpráv, zatímco hlasový bot se zapojuje čistě hlasem. Hlasoví boti musí nejen rozumět požadavkům zákazníků, ale musí být také schopni rozeznat záměr otázky. Tyto boti navíc musí mít přístup k informacím o zákazníkovi a být schopni syntetizovat hlasový požadavek, který se následně převede na text ke zpracování, aby mohli obratem poskytnout přesnou hlasovou odpověď.. Co se týče chatbotů, jejich implementace přináší určité investiční náklady. Tyto náklady však mohou být nižší v porovnání s náklady na mzdy v oblasti služeb zákazníkům, infrastrukturu a vzdělávání. Kromě implementace investičních nákladů jsou dodatečné náklady na chatboty poměrně nízké. Výhody chatbota jsou, že pracuje neustále, je schopný poskytnout okamžitou odezvu, může odpovídat ve více jazycích a jeho odpovědi jsou konzistentní. Nevýhodou jsou složitější dotazy zákazníků, na které chatbot není schopný odpovědět. Také ho mohou zneužít hackeři pro provádění svých útoků.

Jak otrávení dat poškozuje modely strojového učení?

Díky cloud computingu došlo k značnému navýšení strojového učení. Útočníci se snaží ovlivňovat a zkreslovat doporučení pro uživatele pomocí falešných účtů s cílem zvýšit nebo snížit hodnocení a sdílet či propagovat určité produkty nebo obsah. Algoritmická manipulace může být použita pro různé účely včetně dezinformací, phishingových podvodů nebo změny veřejného mínění. Útoky otrávením dat nebo otrávením modelu zahrnují znečištění tréninkových dat modelu strojového učení. To ovlivňuje schopnost modelu poskytovat správné odpovědi. Útočníci také mohou odvodit potencionálně důležité informace, zamaskovat svůj vstup za účelem oklamání modelu, aby neudělal správnou klasifikaci nebo mohou vytvořit reverzní inženýrství modelu za účelem jeho replikace a lokální analýzy. Rozdíl mezi útokem, který má způsobit vadnou předpověď nebo klasifikaci jako výstup modelu a útokem otrávením je vytrvalost. Při otrávení je cílem útočníka zajistit, aby se jeho vstupy akceptovaly jako tréninková data a může trvat týdny, než útočník dosáhne otrávení dat. Otrávení dat lze dosáhnout ve scénáři černé skříňky vůči klasifikátorům nebo ve scénáři bílé skříňky, kde útočníci získají přístup k modelu a jeho privátním tréninkovým datům. Reálnými příklady jsou útoky na spamové filtry používané poskytovateli e-mailových služeb. Není snadné najít řešení, jak těmto útokům čelit. Náprava dopadu otrávení může vyžadovat časově náročné zpětné analýzy vstupů pro dotčenou třídu, aby se identifikovaly a odstranily všechny škodlivé vzorky dat. Po útoku je nutné opětovné vytrénování modelu s dobrými daty.

 

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Reklamní text musí zaujmout

Napsat reklamní text tak, aby byl pro cílovou skupinu zajímavý, poutavý a čtivý je většinou velice těžký úkol.

 

Pokud se rozhodneme vytvořit reklamní text, je dobré se na něj dívat očima potenciálního čtenáře. Text musí být zajímavý pro cílovou skupinu, pro kterou je určen a musí zaujmout jejich pozornost. Základem je sdělovat informace, které jsou pro čtenáře důležité a tyto informace podávat jazykem, který je pro cílovou skupinu čtenářů srozumitelný.

V dnešní uspěchané době lidé nemají chuť ani čas číst dlouhé texty. Krátké reklamní texty jsou proto mnohem údernější a účinnější. Důležité je dávat si pozor na pravopis. Gramatické chyby a hrubky v textu na důvěryhodnosti sdělení nepřidají.

Řada lidí mívá období, kdy jim jde psaní textů krásně od ruky a některé dny ze sebe nedokáží dostat ani řádek. Reklamní texty je proto dobré psát, když se práce daří. Určitě se vyplatí si všechny nápady a slovní obraty zapisovat a mít možnost se k určitým myšlenkám vrátit.

Než je reklamní text vypuštěn do éteru, je dobré si jej vytisknout na papír a takto z listu si jej přečíst s odstupem alespoň jednoho dne. Člověk má tendenci přehlížet vlastní chyby. Je proto na místě konečný text dát přečíst další osobě. Ideální je pokud se jedná o člověka, který spadá do cílové skupiny, pro kterou je reklamní text určen.

Každý člověk není schopen sestavit a napsat kvalitní reklamní text. V takovém případě se určitě vyplatí obrátit na odborné pracovníky profesionální marketingové agentury Jednou z velmi zkušených marketingových agentur s dlouholetou praxí, bohatými zkušenostmi z praxe a referencemi je určitě společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

https://www.aneri.cz/sluzby/firemni-poradna/

https://www.aneri.cz/sluzby/webove-stranky-e-shopy/

https://www.aneri.cz/2022/02/21/reklamni-text-musi-zaujmout/

Jakou zvolit izolaci pro zateplení domu?

Tepelnou izolaci je nutné volit tak, aby kvalitně a bez problémů sloužila řadu desítek let. Výběr vhodné izolace musí být zodpovědný.

 

Materiál tepelné izolace a technologii instalace je nutné volit podle druhu zdiva, lokálních podmínek a našich potřeb a finančních možností.

V současné době už neplatí, že čím silnější vrstva izolace, tím lepší tepelně-izolační vlastnosti. Již existují takové materiály, které i při slabší vrstvě a při správné instalaci dosáhnou lepších izolačních vlastností než materiály ostatní. Mezi takovéto izolační materiály patří minerální izolace či polystyren s grafitovou úpravou.

Při zateplování musíme posoudit, zda není zdivo náchylné k vlhkosti. Pokud ano, je vhodnější použít takzvanou větranou fasádu, u které jsou jednotlivé vrstvy odděleny prostorem, kde může zeď dýchat. Pokud zeď nemá problém s vlhkostí, je ideálním řešením kontaktní způsob zateplení, při kterém se izolační desky instalují přímo na zeď.

Pro zateplení dřevostaveb je nejčastěji používán takzvaný sendvičový způsob izolace.

Zateplení domu je nákladná investice, která by měla svou funkci plnit bez problémů řadu let. Výběr nejvhodnějšího izolačního materiálu a správná instalace jsou základní podmínky pro kvalitní zateplení. Určitě nedoporučujeme řešit zateplení s odborníky. Pokud byste měli zájem o konzultaci a odbornou radu, kontaktujte společnost Stav Agency s.r.o. z Liberce. Pracovníci této společnosti mají bohaté zkušenosti se zateplováním a mají přehled o nejnovějších materiálech a technologiích zateplování

http://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-budov/

http://www.stav-agency.cz/stavebni-cinnost/rekonstrukce-objektu/

https://www.stav-agency.cz/2022/02/21/jakou-zvolit-izolaci-pro-zatepleni-domu/

Jemné rukavice s ochranou proti proříznutí

Pracovní rukavice chránící proti pořezání úrovně D, které umožňují maximální citlivost a zajišťují pohodlí pracovníků, jsou rukavice uvex Bamboo TwinFlex® D xg.

 

Patentovaná technologie Bamboo TwinFlex® kombinuje to nejlepší z obou světů v jemných rukavicích s ochranou proti proříznutí. Vysoký komfort nošení je zajištěn bambusovými vlákny. Díky dobré přiléhavosti se rukavice během pár minut nošení přesně přizpůsobí každému tvaru ruky.

Dodatečně aplikovaná zóna uvex protexxion v oblasti mezi palcem a ukazováčkem nabízí ve srovnání s dlaní rukavice dvojnásobnou odolnost proti oděru a zvyšuje tak odolnost rukavic. Pracovníci používající při své práci dotykové obrazovky nemusí tyto rukavice při práci na obrazovce sundávat. Tím se zvyšuje jejich bezpečnost a zkracuje jejich pracovní čas.

Díky pěnovému povrstvení Xtra-Grip z aqua-polymeru mají rukavice Bamboo TwinFlex® D xg velmi dobrou přilnavost v suchých a mírně vlhkých / olejnatých oblastech využití. Rukavice jsou vyráběny bez akcelerátorů alergií a jsou dermatologicky testovány.

Rukavice Bamboo TwinFlex® D xg jsou špičkovým výrobkem, který určitě najde své využití při montáži jemných dílů i s ostrými hranami, ve sklářském, průmyslu, v kovodělném a automobilovém průmyslu a všude tam, kde je kladem důraz na přesnou práci.

Tyto rukavice a celý široký sortiment špičkových ochranných pracovních pomůcek značky uvex dodává na český trh společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochranne-rukavice/

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochranne-rukavice/?f=3060

Odstranění vodního kamene bude hračkou

Vodní kámen znepříjemnil život téměř každé hospodyni. Velmi obtížně se čistí a zbavit se ho je někdy opravdu náročné. V obchodech najdeme různé prostředky na odstranění vodního kamene. Některé svou roli zvládnou, jiné selžou už při prvním pokusu. Společnost NanoProm Vám však přináší inovativní odstraňovač vodního kamene, který zvládne každé znečištění.

Odstraňovač vodního kamene Impre IM 610 je velmi účinný čistič, který je zároveň šetrný k povrchům. Tento produkt čistí do hloubky a dokáže odstranit i ztmavnutí povrchu. Tento čistič poskytuje vysoce efektivní čištění a odstranění biologických nečistot, minerálních, vápenatých a solných usazenin, mastnot a přilepených nečistot.

Výhodou produktu je, že narozdíl od běžných odstraňovačů nepoškozuje gumová těsnění. Čistič vodního kamene je výborný na vyčištění povrchu před nanesením nano ochrany.

Podívejme se na výhody tohoto odstraňovače:

  • Vysoká koncentrace aktivních látek – rychlé odstranění všech nečistot
  • Bez poškození odstraní vodní kámen z kovů, plastů či keramiky
  • Díky unikátnímu složení je zcela šetrný ke gumě

Kde všude se dá Odstraňovač vodního kamene Impre IM 610 použít?

  • Toalety, umyvadla, glazované povrchy
  • Skleněné a keramické obklady v koupelně
  • Vodovodní baterie, nerezové dřezy, chromované doplňky
  • Skleněné a plastové povrchy v sprchovém koutu
  • Nerez a hliník
  • Odstraňování nečistot z cihel, keramických a mozaikových obkladů, žuly, tvrdého kamene a jiných minerálních materiálů
  • Produkt se částečně dá použít i na odstranění skvrn po rzi

Aplikace produktu je velice jednoduchá. Tento odstraňovač je vhodný na předčištění povrchu před nanesením nano ochrany. Naopak produkt nedoporučujeme použít na povrch, který byl ošetřen nano ochranou, protože snižuje životnost ochrany. Vyzkoušejte si tento inovativní čistič i Vy a dodejte povrchem dokonalou čistotu a lesk.