Archive for Duben 2019
Uvedení jmen zaměstnanců na firemních webových stránkách a ochrana osobních údajů
Mnohé firmy, úřady i organizace na svých webových stránkách uveřejňují některé kontaktní údaje na své zaměstnance. Nemůže však být takové zveřejnění osobních údajů v rozporu s ochranou osobních údajů dle nařízení GDPR?
V sekci kontakty na firemních internetových stránkách mnohdy můžeme najít jméno a příjmení, služební telefon a firemní internetovou adresu nejen na statutární zástupce firmy, ale i na pracovníky na pozicích vedoucích zaměstnanců i na obchodní zástupce.
Dle názoru ÚOOÚ zveřejněném na webu úřadu plyne, že zaměstnavatel je oprávněn sdělovat ty osobní údaje zaměstnance, které se týkají výlučně jeho pracovních aktivit a zjevně nevypovídají o jeho soukromém životě. Jedná se tak o oprávněný důvod zaměstnavatele.
Nakládání s osobními údaji zaměstnanců nelze brát na lehkou váhu. Zpracovávat osobní údaje zaměstnance, které se týkají jeho osobního života a není-li pro toto zpracování dána některá ze zákonných výjimek, lze pouze s výslovným souhlasem zaměstnance.
Pokud si nevíte rady s řešením ochrany osobních údajů dle nařízení GDPR ve vaší firmě, poraďte se ve společnosti ANERI s.r.o. v Liberci.
Při zateplování domu nezapomeňte na střechu
Při zateplování domu se nejčastěji hovoří o výměně oken a zateplení fasády. U starších nezateplených domů je běžné, že střechou uniká zhruba 20% tepla. Únik tepla střechou tak nelze opomíjet.
Zateplení střechy zamezuje únikům tepla v zimně a přehřívání vnitřních prostor v létě. Kvalitním zateplením šikmé střechy tak můžeme získat z nevyužitelné půdy kvalitní prostor pro půdní bydlení.
U plochých střech starších domů je obvykle po pár desítkách let nutné provést nezbytné opravy hydroizolace. V případě kompletní rekonstrukce hydroizolace je tak vhodné současně provést zateplení střechy.
Zateplením střechy minimalizujete únik tepla střechou, a tak snížíte náklady na vytápění. Navíc zlepšíte komfort bydlení a zvýšíte hodnotu nemovitosti a prodloužíte její životnost.
Aby bylo zateplení střechy kvalitní, měli byste realizaci svěřit zkušené profesionální firmě. Laická práce v tomto případě většinou přináší následné problémy. Ať už se jedná o tepelné mosty, kondenzaci par či jiné problémy.
Mezi firmy mající s tepelnou izolací šikmých i plochých střech dlouholeté zkušenosti patří společnost Stav Agency z Liberce. Pokud uvažujete o rekonstrukci střechy nebo o zateplení, nechte si zpracovat nezávaznou nabídku od společnosti Stav Agency s.r.o.
http://www.stav-agency.cz/hydroizolace/ploceh-strechy/
http://www.stav-agency.cz/stavebni-cinnost/rekonstrukce-objektu/
http://www.stav-agency.cz/2019/04/17/pri-zateplovani-domu-nezapomente-na-strechu/
Mnohé české firmy podceňují výběr OOPP
Pracovní pomůcky používané v českých firmách bývají často nevhodné až nebezpečné. Mnohé tuzemské podniky kvůli úspoře nákladů plní předpisy z oblasti bezpečnosti práce jen formálně.
V loňském roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 24 945 kontrol. Za porušení právních předpisů patřících do působnosti Státního úřadu inspekce práce bylo uděleno více než 3500 pokut v celkové výši téměř čtvrt miliardy.
Mezi nejrizikovější segmenty z hlediska úrazovosti patří stavebnictví. Právě v tomto oboru se často používají pomůcky nevhodné i zdraví škodlivé. Příkladem mohou být rukavice. Ve stavebnictví stále populární kožené rukavice nejenže mnohdy nesplňují požadované hodnoty z hlediska užitných vlastností, ale navíc často obsahují nadlimitní množství šestimocnému chromu, což je karcinogenní látka.
Nejlevnější kožené rukavice na rukách nesedí, po prvním namočení ztvrdnou, rychle se prodřou či proříznou a jsou takřka nepoužitelné. Oproti tomu máčené rukavice vhodné pro stavební dělníky vydrží mnohem déle, voda jim neškodí a neobsahují žádné nebezpečné látky.
Dobrý ekonom si dokáže spočítat, že i dražší, ale kvalitní pracovní pomůcky se vyplatí. Snižuje se počet pracovních úrazů a nemocnost zaměstnanců. Kvalitní ochranné pracovní pomůcky určené pro danou práci vydrží mnohem déle, a tak není nutné je obměňovat tak často, jako pomůcky vybírané pouze podle ceny. Značkové pracovní pomůcky navíc neomezují pracovníky při práci a tím se zvyšuje i produktivita práce. Mezi nejkvalitnější OOPP patří produkty značky uvex.
Bezpečnostní experti uvex-u rozumí potřebám stavebního průmyslu, a proto navrhli optimální řešení ochrany od hlavy až po paty. Ať už se jedná o spolehlivé bezpečnostní přilby, inovativní ochranné brýle, robustní obuv, flexibilní rukavice, komfortní mušlové chrániče proti extrémnímu hluku na stavbách nebo o bezpečnostní oblečení se světelným naváděcím systémem – uvex má řešení pro každou situaci.
Pracovní pomůcky značky uvex dodává na český trh společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.
Seznamte se i vy s nabídkou opravdu kvalitních ochranných pracovních pomůcek značky uvex na webových stránkách firmy, případně kontaktujte proškolené obchodní zástupce.
http://www.uvex-safety.cz/cz/aktuality/tiskove-zpravy/lanky/
http://www.uvex-safety.cz/cz/aktuality/tiskove-zpravy/lanky/mnohe-ceske-firmy-podcenuji-vyber-oopp/
Odborné články ze světa datových center a informačních systémů
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z uplynulého čtvrtletí z oblastí ERP, CRM, DMS, AI, BI, digitalizace, chatbotů.
ERP, CRM a DMS
S příchodem roku 2019 byly v odborných článcích hojně zastoupeny úvahy o trendech v ICT. Odborníci vidí jako soustavný směr využívání cloudu nebo přechod na něj, ale také blockchain, automatizaci procesů a rozvoj AI. Naopak jako trendy které ustupují vidí ERP systémy, IoT nebo CRM řešení. Co se týče investování do rozvoje firem, odborníci doporučují zahájit digitální transformaci firemního pracovního prostředí, popřípadě při volbě nového ERP zvážit i méně viditelné faktory jako jsou podpora vedení podniku vůči novému ERP a nebo open source.
AI, BI, digitalizace, chatboti
Použití chatbotů, robotizace podniků nebo RPA jsou pojmy, které je nutné v současné době znát, protože už se dnes netýkají jenom výroby, ale zasahují také do managementu firmy a vytvářejí hybridní pracoviště. Články v prvním čtvrtletí 2019 nás seznamují s možnostmi, které tyto technologie mají, ať už v podobě jednoduchého procesu jako je reakce na e-mail až po složitější nasazení většího počtu botů v ERP. Některé články přináší i praktické rady jak tyto technologie zavést reálně v české firmě.
Články a řešerše pro AI, BI, a chatbot najdete zde.
Datová centra
Dle informací IDC investice do nasazení cloudových prostředí celosvětově poprvé v roce 2018 překonala výdaje na tradiční infrastrukturu. I proto je dobré sledovat vývoj trendů cloudových řešení a nejen jich. K trendům v ČR patří pro rok 2019 pokročilé analytické metody a blockchain a také HCI, ve světě je to pak CI (Continuous Intelligence) a vysvětlitelná AI. Co se týče zabezpečení a ztráty dat, článek z časopisu IT systems upozorňuje na to, jak řešit a nastavit Disaster Recovery a Business Continuity pro případ ztráty firemních dat.
Kontakty:
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Informace o založení nové firmy
Na internetu je velké množství různých článků, které blíže rozebírají tématiku založení s.r.o. V tomto článku si přiblížíme některé z těchto článků, které tématiku založení firmy (s.r.o.) rozebírají z hlediska rychlosti, výhod a pomoci. Dozvíte se například možnost využít při zakládání nové společnosti pomoc profesionální firmy, která má proškolené pracovníky v této oblasti a již se celou řadu let touto činností zabývá.
Klady a zápory založení nové s.r.o.
Například se dozvíte, že zakládat firmy svépomocí znamená pro podnikatele prostudovat si nejnovější zákony. Proto je lepší se věnovat vlastnímu podnikání a svěřit se do péče odborníkům, kteří se danou problematikou denně zabývají. Každá chyba při založení s.r.o. vám ji může prodražit a také zbytečně oddálit. Přitom dnešní ceny za služby spojené se založením s.r.o. nejsou nijak vysoké. Pro začínajícího podnikatele také znamenají, že má někoho, kdo mu poradí a pomůže i s dalšími úkony. Firmy, které zprostředkovávají založení s.r.o., mají pro podnikatele připravené i další služby jako je například poskytnutí sídla firmy. Pokud si dobře vyberete, tak můžete dostat například i slevu na zřízení virtuální kanceláře. Pokud totiž začínáte podnikat, není nutné si platit drahou kancelář, kterou ani nevyužijete. Místo toho postačí mít virtuální kancelář a jen na jednání využívat služeb společnosti, kdy si skutečnou kancelář pronajmete v sídle firmy jen po dobu vaší schůzky.
Čtěte více v článcích o založení s.r.o., které naleznete pod těmito odkazy:
- Už vás nebaví pracovat jako zaměstnanec? Založte si svou vlastní firmu
- Chcete mít sídlo na prestižní adrese v Praze? Pronajměte si virtuální kancelář
- Založení firmy si můžete objednat. Jak rychlé, jednoduché a komfortní
Tyto články, které se primárně zabývají úkony potřebným k založení s.r.o. vám pomohou nahlédnout do toho jak celý tento proces probíhá a co vše je k těmto dílčím úkonům zapotřebí.
Pokud stále váháte a přemýšlíte nad založením s.r.o. doporučujeme tyto články přečíst a načerpat z nich inspiraci a pomoc.