Author Archive
Čtěte velmi hodnotné články o podnikání
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:
Založení cestovky
V prvním článku s názvem “Založení cestovky” se dočtete, že pokud jste komunikativní, máte proklientský přístup a jste jazykově vybavení, možná uvažujete, že byste si založili cestovní kancelář. Cestovní kancelář má právo pořádat a organizovat zájezdy, sestavovat vlastní zájezdy a kombinovat různé služby cestovního ruchu. Například rezervuje dopravu, ubytování, zajišťuje stravování a také průvodcovské služby. Prodává a rezervuje letenky, železniční a autobusové jízdenky včetně místenek a lodních lístků. Více dalších informací se již dozvíte v uvedeném článku.
Virtuální sídlo pro OSVČ
Druhý článek rozebírá téma “Virtuální sídlo pro OSVČ”, kde se dozvíte, že virtuální sídlo se stává stále populárnější volbou pro OSVČ a další podnikatele. Proč? Protože poskytuje řadu výhod a možností, které přinášejí efektivitu, flexibilitu a profesionální vystupování. V tomto článku se podíváme na konkrétní důvody, proč by si měla OSVČ vybrat virtuální sídlo. Více si přečtěte na zmíněném odkaze.
Virtuální sídlo Praha za pár korun
Poslední článek rozebírá téma “Virtuální sídlo Praha za pár korun”, kde se dozvíte, že sídlo firmy je nedílnou součástí každého kompletního podnikání. Jeden by si řekl, že jde pouze o adresu na vizitce. To je však velká mýlka. Levné sídlo firmy má totiž daleko větší moc a dokáže upoutat pozornost mnoha zákazníků. Více si přečtěte v článku.
Jak mohou chatboti pomoci rozvíjet malou firmu
Asociace za lepší ICT řešení přináší mnoho zajímavých a inovativních řešení. Přináší informace z oblastí ERP, CRM, datových center, umělé inteligence, chatbotů a v neposlední řadě i nových zajímavých technologií. Pravidelně o tom všem informujte na svém blogu. Dnes pro vás máme jeden tip na nový článek s titulkem “Jak mohou chatboti pomoci rozvíjet malou firmu“.
Ptáte se, jak mohou chatboti pomoci rozvíjet malou firmu?
V článku se dozvíte, že chatboti jsou mnohem více než digitální asistenti. Mohou pomoci malému podniku ušetřit peníze, uzavírat prodeje a navazovat kontakt se zákazníky ve stále více digitálním světě. Jejich popularita roste od začátku pandemie, kdy mnoho malých podniků bylo nuceno dělat více úkonů s menším počtem zaměstnanců a zdrojů. V článku prozkoumáme různé využití chatbotů a vysvětlíme, jak najít správné nástroje chatbotů pro rozvoj malého firemního podnikání.
Jak určitě víte, chatbot je softwarová aplikace, která se opírá o umělou inteligenci při provádění úkolů, které obvykle vykonávají lidé. Chatboti se učí z uživatelského chování a časem jsou stále realističtější a efektivnější. Mohou plnit různé obchodní úkoly, včetně schvalování nákladových rozpočtů, hledání obchodních příležitostí a navazování kontaktu se zákazníky online.
Více informací si již přečtěte v odkazovaném článku zde https://lepsi-reseni.cz/chatboti-rozvoj-mala-firma/
zdroj: https://lepsi-reseni.cz/chatboti-rozvoj-mala-firma/
Zajímavé články na webech o podnikání
Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů týkajících se zakládání nových s.r.o. Například témata z těchto oblastí:
-
Jak se v podnikání odlišit od konkurence?
-
Založení s.r.o. pro květinářství
-
Potěšení zákazníků jako nový standard v zákaznickém servisu
Jak se v podnikání odlišit od konkurence?
V prvním článku s názvem “Jak se v podnikání odlišit od konkurence?“ se dozvíte, že jedním z největších způsobů, jak se v podnikání odlišit, je nabídnout svým zákazníkům něco, co konkurence nenabízí. To může být například speciální služba, výrobek nebo způsob doručení zboží. Zákazníci jsou v dnešní době velmi nároční a hledají unikátní zážitek. Pokud tedy podnikatel nabídne něco, co konkurence nenabízí, může si získat velkou přízeň zákazníků. Více informací o tom si již přečtěte ve zmíněném článku.
Založení s.r.o. pro květinářství
V druhém článku s titulkem “Založení s.r.o. pro květinářství” se dočtete, že pokud plánujete začít podnikat v prodeji květin, založení společnosti s ručením omezeným (s.r.o.) pro vás může být vynikající volbou. V článku bude uvedeno šest kroků, jak si založit s.r.o. pro květinářství. Více informací čtěte v zmíněném článku.
Potěšení zákazníků jako nový standard v zákaznickém servisu
V posledním článku s titulkem “Potěšení zákazníků jako nový standard v zákaznickém servisu” se dozvíte, že na první pohled by se mohlo zdát, že používání výrazu „potěšení zákazníka” na rozdíl od výrazu „spokojenost zákazníka” pro popis nového standardu v oblasti zákaznických služeb je jen nejnovější módní terminologií nebo módním slovem. Potěšení zákazníků je nejvyšší úroveň spokojenosti zákazníků, které lze dosáhnout, a při efektivním využití může pomoci zvýšit loajalitu značky mezi zákazníky. Více informací čtěte v zmíněném článku.
ChatGPT nově dokáže vidět, slyšet a mluvit
Asociace za lepší ICT řešení přináší mnoho zajímavých a inovativních řešení. Přináší informace z oblastí ERP, CRM, datových center, umělé inteligence, chatbotů a v neposlední řadě i nových zajímavých technologií. Pravidelně o tom všem informujte na svém blogu. Dnes pro vás máme jeden tip na nový článek s titulkem “ChatGPT nově dokáže vidět, slyšet a mluvit“.
Úvodní slova k tomu, jak ChatGPT nově dokáže vidět, slyšet a mluvit
V článku se dozvíte, že společnost OpenAI začíná zavádět nové hlasové a obrazové funkce v Chatu GPT. Tyto funkce nabízejí nový, intuitivnější typ rozhraní tím, že umožňují vést hlasovou konverzaci nebo ukázat Chatu GPT, o čem se mluví pomocí obrázku.
Tyto funkce jsou zpřístupněny v ChatGPT uživatelům programu Plus a Enterprise. Hlasová funkce je k dispozici na iOS a Androidu a obrázky budou dostupné na všech platformách.
Další informace z článku
Dále bude v článku zmíněno toto:
- Pomocí hlasu se lze zapojit do konverzace s asistentem.
- Ukázání jednoho nebo více obrázků Chatu GPT.
- Obrazové a hlasové funkce jsou nasazovány postupně.
Více se již přečtěte v odkazovaném článku https://lepsi-reseni.cz/chatgpt-nove-funkce/
Čtěte souhrnný přehled článků o podnikání
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:
-
V čem začít podnikat?
-
Co znamená pojem obchodní firma?
-
Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?
V čem začít podnikat?
V prvním článku s názvem “V čem začít podnikat?” se dočtete, že Možná přemýšlíte o tom jak podnikat, ale nejste si jistí, v jakém oboru. A proto než se do podnikání vrhnete, je dobré se zamyslet nad pár věcmi. Podnikatel by se měl zamyslet v čem vyniká, co ho baví a jestli by byl ochotný se vybranou podnikatelskou činností zabývat každý den. Více dalších informací se již dozvíte v uvedeném článku.
Co znamená pojem obchodní firma?
Druhý článek rozebírá téma “Co znamená pojem obchodní firma?”, kde se dozvíte, že obchodní firma je jméno, pod kterým je podnikatel zapsán do obchodního rejstříku. Protože se všechny obchodní společnosti zapisují do obchodního rejstříku, musí mít obchodní firmu. Více si přečtěte v článku.
Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?
Poslední článek rozebírá téma “Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?”, kde se dozvíte odpověď na otázku: Co když jste si sestavili kvalitní podnikatelský plán, máte navázané obchodní vztahy, vyřešené financování, ale chybí vám odborné vzdělání? Taková situace není nijak výjimečná. Jak v takové situaci začít podnikat? Více si přečtěte v článku.
Články ze světa AI, BI a chatbotů
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za druhé čtvrtletí roku 2023 z oblasti AI, BI a chatbotů.
Je BI i pro malé a střední podniky?
Většina malých a středních podniků nezavedla business intelligence (BI) vůbec nebo jen do omezené míry. Uvádějí pro to různé důvody, jako je nedostatek odpovídající škálovatelné technologické infrastruktury nebo kvalifikovaných lidských zdrojů. S investicí do BI váhají také kvůli tomu, že mají rozpočtová a provozní omezení. BI může malým a středním podnikům pomoci různými způsoby. Při zkoumání trendů na trhu mohou manažeři a analytici využívat data shromážděná z různých zdrojů k identifikaci nově vznikající nebo zanikající poptávky po určitých produktech a měnících se vzorců chování spotřebitelů. Při sledování výkonnosti firmy BI pomůže stanovit si cíle, zmapovat možné taktiky a to jak jich dosáhnout, pochopit, jak si podnik vede ve vztahu k těmto cílům a jaké změny je potřeba udělat, aby podnik udržel správný kurz. Při porovnání dat s konkurencí je velkou pomocí konkurenční analýza, která pomáhá sledovat strategie a výkon konkurence v oblasti brandingu, marketingu, výroby nebo akciového trhu za určité období a porovnávat je s podnikovými strategiemi. Při zvýšení ziskových marží pomáhá BI nástroj nalézt a odstranit nedostatky v různých oblastech činnosti podniku. Pomocí správné analýzy BI lze získat cenné informace o zákaznících, jako je demografické složení, nákupní zvyklosti nebo preferované komunikační kanály. BI pomáhá pochopit cestu zákazníka od první interakce se značkou až po konverzi. Důležité poznatky může BI přinést i v oblasti řízení lidských zdrojů a sledovat výkon jednotlivce i celého týmu. Pomocí BI lze také detailně sledovat marketingové kampaně, analyzovat jejich úspěšnost a upravovat je podle ukazatelů výkonnosti. Díky lepší integraci a analýze dat mohou malé a střední podniky interně sdílet znalosti, udržovat konkurenceschopnost a podporovat inovace.
Jak využít ChatGPT a GPT3 v podnikovém prostředí?
ChatGPT se v současné době nejčastěji využívá jako předem kompletně připravené řešení s textovým rozhraním webového chatu. K dispozici jsou i rozhraní API pro různé služby. Jak se liší ChatGPT od GPT-3? Generative Pre-trained Transformer jsou jazykové modely strojového učení, vytrénované výzkumnými laboratořemi společnosti OpenAI. Rozdíl mezi oběma modely je jejich velikost a kapacita, ChatGPT má kapacitu kolem 117 milionů parametrů, GPT-3 má kapacitu 175 miliard parametrů. ChatGPT je speciálně navržený pro využití jako chatbot, GPT-3 je obecnější a lze ho použít pro širokou škálu úkolů. ChatGPT nelze přizpůsobit, protože jazykový model, na kterém je založen, není přístupný. ChatGPT také není připojený k internetu. Jak se dají tyto modely využít? Nejjednodušším způsobem využití ChatGPT je komunikace stylem otázek a odpovědí. Také umí vytvořit psaný obsah nebo rozšíří již napsaný obsah. Může vytvořit i marketingové texty, eseje, příručky, pokyny, školící materiály nebo příspěvky na sociální sítě. ChatGPT i GPT-3 mohou vylepšit používané zákaznické chatboty. Prodej a marketing může modely využít pro potencionální zákazníky na webu nebo prostřednictvím chatbota. Chatboty lze také využít jako osobního asistenta. Oba modely lze využít pro generování softwarového kódu nebo překladů.
Jak pokračuje vývoj metaverza?
U metaverza se předpokládá, že potencionálně dokáže plnohodnotně v budoucnosti nahradit internet. Zatím mu v tom ale brání nízká interoperabilita technologií a nesoulad s požadavky fyzického světa. Internet lze konzumovat na jakémkoliv zařízení a má v podstatě jednotný standard, to metaverzum nemá. Základní technologickou sadu metaverza lze rozdělit do čtyř stavebních bloků. Jde o obsah, platformy, infrastrukturu a hardware a o autority. Vždy jde o určitou technologickou vrstvu. Všechny technologické bloky musejí společně poskytnout uživatelům dostatečně kvalitní a atraktivní zkušenost. Velké technologické společnosti i investiční fondy a start-upy nepodceňují potenciál metaverza a investují do něj. Je to tak, protože technologie potřebné pro vznik a provoz virtuálních světů už existují, dospívají a zlepšují se. Globální demografický vývoj naznačuje, že mnozí obyvatelé planety alternativní světy uvítají. Navíc obchod a marketing se stále více digitalizuje a virtualizace je jejich dalším krokem. Virtuální světy navíc již nyní zkoumají a testují různí poskytovatelé služeb. Hlavním motivem současného využití metaverza je sociální kontakt a interakce. Také zde hraje roli faktor zvědavosti. Mnoho společností se domnívá, že jim metaverzum přinese trvalou konkurenční výhodu. Lídři ve firmách by se proto měli zaměřit na strategie využití a obsazení virtuálních světů. Zároveň ale také musí počítat s problémy jako je bezpečnost, ochrana osobních údajů nebo etika.
Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.
Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Založení virtuálního sídla
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:
-
Kdy je nejlepší si zřídit virtuální sídlo?
-
Jak úspěšně podnikat v roce 2023?
Kdy je nejlepší si zřídit virtuální sídlo?
V prvním článku s názvem “Kdy je nejlepší si zřídit virtuální sídlo?” se dočtete, že každý podnikatel, který plánuje založit s.r.o. musí mít podle zákona sídlo. Virtuální sídlo je službou, při níž poskytovatel virtuálního sídla za určitý měsíční nebo roční poplatek pronajímá právnické nebo fyzické osobě určitou adresu, za účelem jejího zápisu do obchodního rejstříku jakožto sídla této právnické nebo fyzické osoby. Více dalších informací se již dozvíte v uvedeném článku.
Jak úspěšně podnikat v roce 2023?
Druhý článek rozebírá téma “Jak úspěšně podnikat v roce 2023?”, kde se dozvíte, že právě se nacházíme v období, kdy začít podnikat by se mohlo zdát riskantní. Pravděpodobně bude trvat měsíce, než se trh přizpůsobí vlivům, které otřásly světovou ekonomikou, a podnikatelům mohou měsíce připadat jako roky. Ale při dodržování správných postupů mohou podnikatelé přežít a prosperovat v jakémkoli ekonomickém scénáři. V příspěvku najdete čtyři věci, které může podnikatel udělat, aby své podnikání posunul kupředu jak v roce 2023, tak i letech následujících. Více si přečtěte v článku.
Hlavní důvody k založení s.r.o.
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:
-
Jak rychlé může být založení s.r.o.?
-
Jak získám souhlas s umístěním sídla pro svoje podnikání?
-
Hlavní důvody k založení s.r.o.
Jak rychlé může být založení s.r.o.?
V prvním článku s názvem “Jak rychlé může být založení s.r.o.?” se dočtete, že pokud podnikatel uvažuje o založení s.r.o., pak určitě přemýšlí i nad tím za jak dlouho bude moci podnikat. Celý proces by měl začít sestavením obchodního plánu, vymyšlením názvu firmy a také přípravou dokumentů nezbytných k založení s.r.o. Obecně probíhá založení s. r. o. tak, že se sepíše společenská smlouva u notáře, založí se účet v bance, ohlásí se živnosti, dojde k zápisu do obchodního rejstříku a k registraci na finančním úřadu k dani z příjmu. Více dalších informací se již dozvíte v uvedeném článku.
Jak získám souhlas s umístěním sídla pro svoje podnikání?
Druhý článek rozebírá téma “Jak získám souhlas s umístěním sídla pro svoje podnikání?”, kde se dozvíte, že ať už si plánujete zřídit s.r.o. nebo podnikat jako osoba samostatně výdělečně činná, musíte si podle zákonných požadavků zřídit sídlo. Sídlo je místo, odkud podnikatel formálně řídí svoji firmu. Adresa sídla se zapisuje do veřejného rejstříku a na této adrese budou podnikatele kontaktovat orgány veřejné moci. Více si přečtěte v článku.
Hlavní důvody k založení s.r.o.
Poslední článek rozebírá téma “Hlavní důvody k založení s.r.o.”, kde se dozvíte, že pro založení společnosti s ručením omezeným se často rozhodnou podnikatelé, kteří potřebují jasně oddělit majetek určený k podnikání od svého soukromého majetku. Firemní majetek je pořizován jménem společnosti. Majetek pro své soukromé potřeby vlastní jako fyzické osoby. Více si již přečtěte v článku.
Články ze světa AI, BI a chatbotů
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z prvního čtvrtletí roku 2023 z oblasti AI, BI a chatbotů.
Jaká je budoucnost generativní AI v podnicích?
Jakými způsoby lze využít generativní AI v praxi? První způsob využití generativní AI je v navrhování nových léků. Generativní AI již byla při návrhu nových léků vyzkoušena a podařilo se jí potřebný čas vývoje zkrátit na několik měsíců, což představuje značné finanční i časové úspory. Druhý způsob využití generativní AI je v oblasti materiálových věd. Generativní umělá inteligence již dnes zásadně ovlivňuje automobilový, letecký, obranný, lékařský, elektronický a energetický průmysl tím, že navrhuje zcela nové materiály zaměřené na specifické fyzikální vlastnosti. Tento proces, nazývaný inverzní design, začíná definicí požadovaných vlastností a objevuje či navrhuje materiály, které tyto vlastnosti pravděpodobně mají, místo aby se spoléhal při jejich hledání na náhodu či štěstí. Cílem je například nalezení materiálů, které jsou vodivější nebo mají větší magnetickou přitažlivost než ty, jež se v současnosti používají v energetice a dopravě. Třetí způsob využití generativní AI je v navrhování čipů. GAI může využívat metody tzv. posilujícího učení (reinforcement learning) pro optimalizaci rozmístění součástek při návrhu polovodičových čipů (floorplanning), čímž se doba vývoje produktů zkrátí z týdnů, které potřebují zkušení specialisté, na hodiny. Čtvrtý způsob využití je zapojení generativní AI do tvorby syntetických dat. Syntetická data se získávají z přímého pozorování reálného světa bez určení konkrétních zdrojů těchto dat. Například údaje o zdravotní péči lze uměle generovat pro účely výzkumu a analýzy, aniž je odhalena identita pacientů, jejichž zdravotní záznamy byly použity k zajištění soukromí. Pátý způsob využití generativní AI je v návrhu dílů a součástek. Generativní umělá inteligence může v průmyslových odvětvích včetně zpracovatelského, automobilového, leteckého a obranného průmyslu, navrhovat díly a součástky optimalizované tak, aby splňovaly konkrétní cíle a omezení, jako je výkon či odolnost, použité materiály a výrobní metody. Klíčovou technologií pro využití generativní AI je GPT. Do popředí se také dostávají tzv. foundation models. Ty jsou natrénovány na obecných zdrojích dat samoučícím způsobem, který lze následně přizpůsobit k řešení nových problémů. S generativní AI jsou spojena i rizika jako deepfakes, problémy s autorskými právy nebo zneužití podvodníky.
Využití populárních OpenAI nástrojů pro programování
Na základě dat shromážděných z celého webu (nikoli však z živé verze) dokáže ChatGPT odpovědět na téměř jakoukoli otázku, i když ne vždy přesně, a to tak, že odpověď vypadá, jako by ji napsal člověk. Codex je na tom podobně, jen místo vět píše softwarový kód. OpenAI Codex nebo třeba i Tabnine, CodeT5, Polycoder a Cogram jsou kódovací asistenti s AI. Všechny byly vyvinuty s cílem pomoci programátorům psát kód rychleji a s menším počtem chyb, což z nich činí skvělé pomocníky. Kódovací asistenti se mezi sebou liší typy podporovaných jazyků, možnostmi integrací a tím jestli jsou open source, případně kolik stojí. OpenAI Codex je model AI, který procesuje přirozenou řeč a tvoří z ní kód. Codex odpovědi nabízí na základě svých trénovacích dat, tudíž čím běžnější problém je popsán, tím lepší odpověď lze získat.To z něho dělá skvělého pomocníka při porovnávání možností mezi jednotlivými programovacími jazyky. Slouží také jako užitečná nápověda nebo inspirace pro řešení problému, na kterém daný programátor pracuje. Autorská práva ke kódu jsou žhavým tématem. Všeobecným pravidlem ohledně autorských práv je, že pokud si není autor jednoznačně jist tím, že kód může volně využít, typicky proto, že je to vysloveně uvedeno, tak by ho využívat neměl. Relevantnost výsledků generovaných modelem ChatGPT závisí na mnoha faktorech, jako je specifikace dotazu, kontext, aktuální výcvikové data a další. Model ChatGPT je trénován na velkém množství textových dat a je schopen generovat odpovědi s dobrou mírou relevance na dostatečně specificky položené dotazy. Je ale rolí daného programátora si výsledky ověřit.
Výzvy a příležitosti pro výrobní podniky v roce 2023
Článek přináší pět předpovědí o vývoji v oblasti výrobních podniků. První předpovědí je, že do roku 2024 bude převážná část výrobních společností obsazovat pracovní pozice v oblasti digitální vědy, aby podpořily rozvoj digitální strategie v podobě digitálního dvojčete. Stroje a zařízení připojené k internetu a k sobě navzájem budou generovat obrovské množství dat. Těmto datům je třeba rozumět a kontrolovat jejich přesnost, protože budou tvořit základ pro rozhodování v reálném čase. Vzniknou proto nové pozice pro datové vědce (Data scientist) nebo Chief data officers (CDO), jejichž úkolem je porozumět datům a jejich využití. Druhou předpovědí je, že rostoucí makroekonomické výkyvy způsobí, že 60 % výrobců navýší digitální investice nad rámec malých pilotních projektů s cílem zvýšení podnikové hodnoty a odolnosti.Celosvětové výpadky v dodavatelském řetězci, cenová inflace a recese stále častěji vidí digitalizaci jako nástroj, který umožní společnostem odolávat geopolitickým a makroekonomickým narušením. Třetí předpovědí je, že do roku 2025 bude 40 % výrobních firem využívat umělou inteligenci k podpoře obchodního rozhodování. Umělá inteligence a strojové učení umožňují výrobcům činit chytřejší, přesnější a akčnější rozhodnutí, v podstatě umožňují standardní výrobní lince, aby se stala autonomnější, protože každá pohyblivá část může myslet samostatně a jednat na základě predikcí, jako jsou předpovědi počasí a spotřebitelské návyky. Čtvrtou předpovědí je, že do roku 2025 budou dva ze tří výrobních podniků digitální cestou vylepšovat svá starší zařízení, aby je mohli připojit k MES systémům a zvýšit tak produktivitu. Pátou předpovědí je, že koncept ESG bude mít do roku 2024 vliv na 70 % výrobních podniků. Ty budou pomocí digitální technologie sledovat své přímé i nepřímé emise (Scope 1 a 2) a zlepší přesnost sledování dalších nepřímých emisí (Scope 3) v rámci celého dodavatelského řetězce. V roce 2023 budou výrobní společnosti intenzivně investovat do technologií, které jim pomohou automatizovat a přijímat konzistentní, porovnatelné a spolehlivé uhlíkové metriky jako součást rozšířených informací o ESG.
Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.
Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem
Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:
Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?
V prvním článku s názvem “Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?” se dozvíte, že jednou z možností je rekvalifikace. Rekvalifikace je charakterizována jako „změna nebo rozšíření stávající kvalifikace a to včetně jejího udržování nebo obnovování“. Jedná se o vzdělávací kurzy v různých oborech, díky kterým lze novou kvalifikaci získat. Tyto kurzy pořádají vzdělávací instituce, které obdržely akreditaci MŠMT ČR. Další možností je profesní kvalifikace. Profesní kvalifikaci definuje zákon jako „způsobilost fyzické osoby vykonávat řádně určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností v určitém povolání“. Více informací o tom si již přečtěte ve zmíněném článku.
Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem
V druhém článku s titulkem “Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem” se dočtete, že po jmenování odpovědného zástupce má podnikatel možnost klientům nabízet a vykonávat odbornou živnost. Podrobné informace o podmínkách jmenování odpovědného zástupce jsou součástí zákona č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání. Jak vlastně vypadá vztah mezi podnikatelem a odpovědným zástupcem? Kdo má jaké pravomoci, práva a povinnosti. Více informací čtěte v zmíněném článku.
Články o podnikání a určené také pro OSVČ
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:
-
Jak si vybrat živnost pro OSVČ?
-
Kolik stojí založení s.r.o.?
-
Založení živnosti v roce 2023
Jak si vybrat živnost pro OSVČ?
V prvním článku s názvem “Jak si vybrat živnost pro OSVČ?” se dočtete, že možná byste chtěli začít podnikat, ale nejste si jistí v jakém oboru. A proto než se do podnikání pustíte, je dobré si promyslet jakou živnost si založit. Živnosti se obecně dělí do několika kategorií. Na živnosti volné, řemeslné, vázané a koncesované. Více informací se již dozvíte v uvedeném článku.
Kolik stojí založení s.r.o.?
Druhý článek rozebírá téma “Kolik stojí založení s.r.o.?”, kde se dozvíte, že podnikatel si potřebuje připravit podklady pro notáře, živnostenský úřad a rejstřík. U notáře musí podepsat zakladatelské dokumenty. Právě největší nákladovou položkou při zakládání s.r.o. jsou notářské služby. Jejich cena stoupá při větším počtu společníků a jednatelů a výrazně při změnách ve společenské smlouvě (až o několik tisíc korun). Více si přečtěte v článku.
Založení živnosti v roce 2023
Poslední článek rozebírá téma “Založení živnosti v roce 2023”, kde se dozvíte, že díky online založení živnosti nemusíte nikam chodit nebo diskutovat s úředníky o významu kolonek ve formuláři. Kromě zpřísnění podmínek pro realitní makléře se situace naštěstí nijak zásadně nemění. Většinu živností je možné ohlásit nebo změnit na kterémkoliv živnostenském úřadě a v případě, že jste majiteli datové schránky či uznávaného elektronického podpisu, podání je možné i elektronicky. Více si přečtěte v článku.
Články ze světa AI, BI a chatbotů
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z čtvrtého čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.
Proč je API klíčový prvek pro firemní IT
Jaké jsou důležité pilíře pro vytvoření a udržování úspěšné firemní strategie API?
- Prvním pilířem je kodifikace vlastnictví dat. Získání dat z většího počtu rozhraní API přistupujících k více aplikacím a systémům je pravděpodobně přínosem pro podnikání, ale zvyšuje to náklady a složitost. Komplexní strategie pro rozhraní API by se neměla týkat jen aplikací ohledně předávání dat. Mimo tyto systémy umožňuje silnější kontrolu a lepší správu.
- Druhým pilířem je zjednodušení díky sloučení. Pro firmy je běžné, že udržují stovky nebo tisíce aplikací a každá z nich obsahuje odpovídající data. Mnoho oddělených aplikačních ostrovů v rámci podniku si také vyměňuje kopie svých dat prostřednictvím integrace dat point-to-point prostřednictvím taktického využití rozhraní API. Zavést lze strategii pro odstranění těchto ostrůvků jejich připojením k bezpečnějšímu prostředí pro spolupráci.
- Třetím pilířem je podpora inkluzivní inovace na bázi spolupráce. Použití rozhraní API pro vytvoření prostředí využívající spolupráci jako jsou datové systémy, je rozhodující. V těchto prostředích může každý z firmy pracovat vedle sebe společně na reálných provozních datech a vytvářet datové sady a datové modely.
- Čtvrtým pilířem je kultura opětovného využití. Ta je rozhodující pro zkrácení času pro uvádění na trh a snížení nákladů pro poskytování služeb potřebných pro firmu.
- Pátým pilířem je možnost více využití rozhraní API. Lze je využít k podpoře všech druhů firemních procesů nosné infrastruktury, ale mohou také pomoci umožnit externí služby, které přidávají obchodní hodnotu nebo zlepšují zákaznickou zkušenost.
Co je virtualizace procesoru
Virtualizace procesoru je proces abstrakce prostředku fyzického procesoru do jedné nebo více logických reprezentací, které lze použít pro různé pracovní zátěže. Operační systémy mají přímý přístup k hardwarovým prostředkům, ale při virtualizaci softwaru známého jako hypervizor tyto prostředky abstrahuje, takže je týmy IT mohou poskytovat a využívat efektivněji. Virtuálnímu stroji lze přiřadit jeden nebo více virtuálních procesorů v CPU závislosti na tom, jak náročná je výpočetní zátěž. Jeden z nejlepších přístupů k výběru správného procesoru pro virtualizaci spočívá v určení konkrétních funkcí, které chce podnik ve svém virtuálním prostředí implementovat. Také volba hypervizoru může ovlivnit výběr procesoru pro virtualizaci. Je nutné zajistit dobré využití procesoru. Organizace by si měla určit, jaké funkce využije a které by mohly budoucnu vést k problémům s výkonem. Než aplikovat pro zvýšení výkonu hyper-threading, je lepší zvážit koupi více jader. Jedním z častých problémů virtualizace je množství režie, která vyžaduje neustálý převod mezi fyzickým a virtuálním paměťovým prostorem. Softwarová vrstva potřebuje vlastní režii, která může snížit prostředky dostupné virtuální počítačům. Náročné pracovní zátěže vyžadují kreativní přístup přidělování procesorových zdrojů a virtualizaci CPU. Pro začátek je vhodné zajistit stejný počet virtuálních procesorů, kolik fyzických procesorů daná aplikace požaduje. Při výběru fyzického serveru pro virtualizaci je třeba zvážit CPU, paměť a úložiště a síťové I/O.
Automatizace podnikových procesů
Robotická automatizace procesu je využití technologie řízené obchodní logikou a strukturovanými vstupy k automatizaci podnikových procesů. Pomocí nástrojů RPA může podnik nakonfigurovat software nebo robota pro zachycení a interpretaci aplikací pro zpracování transakce, manipulaci s daty, spouštění odpovědí a komunikaci s jinými digitálními systémy. Roboty jsou obvykle levné a snadno se implementují, nevyžadují žádný vlastní software ani hlubokou systémovou integraci. Podniky mohou také automatizaci výrazně zdokonalit spojením RPA s kognitivními technologiemi, jako je strojové učení rozpoznávání řeči a zpracování přirozeného jazyka. Tím lze automatizovat úlohy vyššího řádu, které dříve vyžadovaly lidskou pozornost a úsudek. Při výběru RPA je potřeba vzít v úvahu faktory jako snadné nastavení robota, integrace s podnikovými aplikacemi, orchestrace a správa nebo škálovatelnost.
Je nutné zvážit obchodní dopady zavedení RPA. Před implementací je nutné procesy řádně zmapovat včetně vzájemných závislostí. Do implementace by mělo být od začátku zapojené podnikové IT a HR. Mnoho implementací selže kvůli špatnému návrhu a řízení změn. Není ani dobré změnit projekt RPA na projekt strojového učení. Nelze opomenout ani soulad projektu s předpisy. Součástí nejúspěšnějších implementací RPA a je centrum excelence obsazené lidmi, kteří se starají o úspěšnou realizaci programu zvyšování efektivity.
Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.
Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Články o podnikání, zakládání s.r.o.
V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto oblasti:
-
Jak úspěšně podnikat po založení firmy?
-
V čem podnikat?
-
Jak založit živnostenský list v ČR?
Jak úspěšně podnikat po založení firmy?
V prvním článku s názvem “Jak úspěšně podnikat po založení firmy?” se dočtete, že založení vlastního podniku přináší pocit uspokojení. Podnikatel může úspěšně pracovat sám na sebe a mít flexibilní denní rozvrh. Potenciál růstu, expanze a peněz je neomezený, pokud je schopen dlouhodobě udržet pokrok a zisky své firmy. Založení firmy je vlastně jen prvním krokem k nové kariérní dráze nebo podniku. Jakmile opadne počáteční nadšení, je jasné, že založit firmu a začít podnikat je ta snadnější část a udržet podnikání při životě je mnohem těžší. Více informací se již dozvíte v uvedeném článku zde.
V čem podnikat?
Druhý odkaz nabízí rubriku s názvem “V čem podnikat?”, kde se dozvíte informace, pokud hledáte dobrý tip nebo vybíráte z několika nápadů na podnikání. Tato rubrika přináší řadu nápadů a rad k rozhodování jak a v čem podnikat. Nejen správný produkt či služba, ale i celkový koncept rozhoduje o úspěchu podnikání. Více informací čtěte zde.
Jak založit živnostenský list v ČR?
Poslední článek s námětem “Jak založit živnostenský list v ČR?” je dostupný v anglickém jazyce pod proklikem zde “How to set up a trade licence in the Czech Republic? (English)”. Pokud jste cizinec nebo máte někoho ze svých známých, kteří mluví pouze anglicky, můžete jim poslat odkaz na zmíněný článek, který výhody a podrobný postup založení společnosti v ČR rozebírá.
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za třetí čtvrtletí roku 2022 z oblasti CRM, DMS a ERP.
Pět překážek úspěšné implementace CRM
Prvním rizikovým faktorem pro implementaci CRM je nedostatek jasných cílů. K úspěšné implementaci CRM jsou potřeba jasné a měřitelné cíle, které lze snadno sledovat, analyzovat a vyhodnocovat. Druhým rizikovým faktorem je absence vedoucího projektu. Chybějící, neaktivní nebo neadekvátní CRM manažer vede k selhání implementačního procesu CRM. Třetím rizikovým faktorem je žádná nebo slabá CRM strategie. CRM strategie by měla vytvářet výsledky orientované na zákazníka, které odpovídají a podporují obchodní strategii společnosti. Čtvrtým rizikovým faktorem je vnímání CRM jako softwaru. CRM je strategie zaměřená na rozvoj vztahů se zákazníky. A tato strategie je podpořena technologií. Software CRM může být implementován bez doprovodné strategie, ale to, co se obvykle stane je, že výsledky sklouznou od strategických cílů k taktickým cílům a k vylepšení vztahu se zákazníky nedojde. Firma se pak vrátí v takovém případě k CDM neboli Customer Data Managementu. Pátým faktorem je nevhodný dodavatel CRM řešení. Je nutné najít dodavatele jehož nabídka podpory nejlépe vyhovuje potřebám dané společnosti. Výběru nevhodného řešení se lze vyhnout tím, že před investováním do nového poskytovatele firma identifikuje svoje potřeby a vždy je potřeba si software před zavedením vyzkoušet.
Optimalizace výroby pomocí tandemu MES a ERP
MES je primárně určen společnostem, které svůj podnikový informační systém již mají a chtějí získat kompletní přehled o reálném stavu výroby. Jaké jsou tedy možnosti tandemu ERP a MES napříč výrobním spektrem? Šíři pohledu na vlastní produkci a její kontext včetně vyhodnocení dopadu na společnost jednoznačně ovlivňuje komplexnost podnikového systému. Primárně jde o rozsah jeho funkčností, MES lze totiž obvykle napojit na takřka všechny firemní agendy. Ideální spolupráce mezi komplexním ERP a MES začíná evidencí zákaznické objednávky v kmenovém systému, následuje tvorba kusovníků a určení konkrétních postupů. V této návaznosti vzniká výrobní zakázka a dokumentace, ERP dále naplánuje průběh produkce. Nyní veškeré informace přebírá MES, který je zobrazuje přímo na displejích výrobních terminálů. Společně s informacemi získanými na pozadí se data odesílají do ERP, kde jsou dána do souvislosti s ostatními administrativními údaji. Firma tak získává přehledy k různým oblastem v nejširším možném kontextu. Ucelený souhrn informací lze v praxi využít třeba k optimalizaci výrobních procesů. Takovýto dosah je možný pouze za předpokladu, že kmenové ERP je komplexní a disponuje propracovanou organizační strukturou a obchodními, ekonomickými, výrobními, skladovými i servisními moduly. Nejideálnější situace je, pokud dodavatel nabízí svůj MES integrovaný přímo ve vlastním ERP systému.
Jak využít CRM systém?
CRM je používáno pro zlepšení vztahů mezi společností a zákazníky a jeho součástí je správa kontaktů a shromažďování důležitých informací o klientech. Prodejní týmy mohou pomocí CRM lépe porozumět zákazníkům, identifikovat, co funguje a co ne, nebo systém používat ke sledování výkonu týmu. Marketingový tým může zase CRM využívat k předpovědi prodejních trendů a zájmů, což jim může pomoci v cílení a volbě prodejních kanálů. V CRM systémech může sledovat konverze také zákaznický servis, a poskytovat tak podporu, kdy je potřeba, a zlepšovat tak vztahy ke značce. Také je možné díky CRM sledovat dodavatelský řetězec, a lépe tak řídit vztahy s dodavateli nebo zaznamenávat data o zaměstnancích a jejich náboru z hlediska HR. Rozmach sociálních sítí se projevuje také v této oblasti, a to zařazením platforem do CRM systémů. Od CRM nástrojů je také požadováno, aby byly mobilní a mohl se k nim kdokoliv odkudkoliv připojit. Je tedy nutné, aby fungovaly stejně dobře na různých platformách, operačních systémech i zařízeních, a navíc online i offline. K dalším trendům patří technologie spojené s umělou inteligencí. Ta může v rámci CRM systémů například pomoci s prediktivní analýzou, upozornit uživatele na některá užitečná data nebo pomoci se segmentací zákazníků. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spouští dotační program Digitální transformace podniků, jehož cílem je právě zvýšení úrovně digitalizace v českých firmách, která povede ke zlepšení vnitropodnikových firemních procesů. Pro podnikatele je v rámci dotačního programu vyčleněno 2,1 miliardy korun.
Články a rešerše CRM, DMS a ERP najdete ZDE.
Katalog ERP systémů lze nalézt ZDE
Kontakty:
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3
IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729
Články o podnikání a živnosti
Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:
-
Jak si založit živnost v ČR
-
Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?
-
Založení živnosti v roce 2022
Jak si založit živnost v ČR
V prvním článku s názvem “Jak si založit živnost v ČR” se dočtete, že v České republice může cizinec pracovat jako zaměstnanec. Pokud chce ale pracovat pro více firem nebo poskytovat služby ostatním, potřebuje živnostenské oprávnění. Lze podnikat jako osoba výdělečně činná (OSVČ) nebo si založit společnost s ručením omezeným (s.r.o.). Více informací o tom jak si založit živnost v ČR si již přečtěte ve zmíněném článku.
Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?
V druhém článku s titulkem “Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?” se dozvíte, že statut osoby výdělečně činné je ideálním řešením pro jednotlivce. Pokud je podnikatel samotným živnostníkem bez jakéhokoliv partnera, má pro něj tato podoba podnikání odpovídající přínos. Ve své podstatě si zjednoduší spoustu procesů. Nevýhodou podnikání jako OSVČ je, že živnostník podniká na vlastní jméno a ručí za případné škody celým svým majetkem. Více informací čtěte v zmíněném článku.
Založení živnosti v roce 2022
V posledním příspěvku s titulkem “Založení živnosti v roce 2022” se dozvíte, že pracovat jako osoba samostatně výdělečně činná tzv. na živnostenský list je nejjednodušší formou podnikání. Díky postupné elektronizaci státní správy je již mnoho kroků zjednodušených a o živnostenský list lze požádat i on-line. Ovšem i při osobní návštěvě je celý proces přívětivý, úřady nejsou místně příslušné a lze tedy navštívit kterýkoli nejbližší, navíc některé dílčí úkony si již úřad zajistí vlastními silami. Více informací o aktuálním postupu se dočtěte v článku.